Naslov:
Religioznost in potrošništvo v sodobni japonski družbi
Avtorica:
Leto:
Zbirka:
Področje/-a:
Jezik(i):
Opis

Danes se pogosto poudarja kvarni vpliv modernizacije in potrošniške kulture na religijo in religioznost, a že sam obstoj tradicionalne religioznosti v (post)moderni japonski družbi kaže na skrivnost nekakšnega sožitja. Avtorica knjige ključ do razumevanja religije v potrošniški družbi poišče v t. i. ljudski religioznosti, ki jo analizira v družbenoekonomskih in političnih kontekstih od zgodnjemoderne do sodobne japonske družbe. Pokaže, kako je japonsko pluralno religijsko polje ob uradni religiji »dopuščalo« ljudsko religioznost v njenih tuzemskih interesih in praktičnih koristih, v »imanentističnem« pojmovanju božanstev in v eklektičnem, neafiliacijskem prakticiranju religije, s čimer je ta imela ugodno spodbujevalno vlogo v modernizacijskih procesih. Z empirično raziskavo potrošniškega prostora priljubljenega templja Togenuki jizō v središču Tokia pokaže, da nakupovanje oblačil in hrane z religioznimi simboli (na številne praznične dni templja) služi potrjevanju družbenih identitet in vzpostavljanju začasnih skupnostnih kontekstov, v katerih se dokaj regularno vršijo religiozne prakse in krepi verovanje, ki stoji za religioznimi simboli.

Kazalo vsebine
Izvleček
Zahvala
Predgovor
Izzivi in hipoteze
 
1 Sodobna sociologija religije
Zahodne študije religije
Japonske študije religije in aplikacija zahodnih teorij na japonske religijske razmere
Študije ljudske religioznosti
2 Zgodovinski razvoj religij na Japonskem in struktura
»japonske« ljudske religioznosti
Glavne značilnosti japonskih religij – kratek zgodovinski pregled
Religija v sodobni Japonski – religiozne organizacije
Struktura »japonske« ljudske religioznosti
3 Vplivi modernizacije na tradicionalno japonsko religijo
Vplivi religije na modernizacijo japonske družbe
Moderna religija v zgodnjemodernem obdobju
Razvoj religije v modernem obdobju
Tradicionalna ljudska religioznost v novi preobleki
4 Sodobne urbane oblike ljudske religioznosti in potrošništvo: empirična raziskava primera Togenuki jizō
Tempelj Kōganji in njegova oživitev
Togenuki jizō kot potrošniški prostor
Sinergija čaščenja in nakupovanja
5 Zaključek
Povezanost ljudske religioznosti in potrošništva
Negativni in pozitivni vplivi modernizacije
Tradicionalna ljudska religioznost in potrošništvo v sodobni družbi
Epilog: ljudska religioznost – primerjava s prakso iz Medžugorja
 
Summary
Priloga
Bibliografija
Slike in tabele
Glosar
Indeks
Še ...

Religioznost na Japonskem; Recenzije, Demokracija 35/XX, 27. 8. 2015

Založnik

Založba ZRC

ISBN

978-961-254-761-5

Specifikacija

mehka vezava • 14,8 × 21 cm • 288 strani

Cena

17,00 EUR (redna)
14,00 EUR (klubska)

E-objave

(4 MB)